10.04.2016 г.

Вариант №3 на писмото на индианеца

Писмото на една майка англичанка до учителя на нейното английско дете
Писмото е написано от Даяна Уудс, домакиня от Валенсия. Авторът е англичанка по рождение, израснала в Лондон, Англия.

Уважаеми учителю,
Бих искала да Ви представя моята дъщеря Кристин Уудс.
Вие вероятно бихте я нарекли типичното английско дете. Тя е родена и израснала в Лондон, Англия. Има светла кожа, сини очи и кестенява коса. Както повечето английски деца тя е тиха и стеснителна в класната стая. Сега е едва на 5 години и аз наистина не разбирам защо вече сте я определили като „ изоставаща ученичка“.
Дори и на тази възраст, тя вече е преминала през много повече обучения, отколкото нейните връстници във Валенсия. Кристин бе постоянно със своя баща и го придружаваше навсякъде. Ходеше с него на риболов до така известната река Темза, където заедно хващаха риба за цялото ни семейство. Често се грижеше за своя по-малък братовчед, като го водеше на разходка по Бейкър стрийт – мястото, където е живял въображаемият герой Шерлок Холмс. Помагаше във фермата на баба си и дядо си, и слушаше с голямо вълнение техните истории за далечни стари времена. Моите разкази за епохите, през които е преминавала нашата страна, са запечатали в съзнанието на Кристин чувство на дълг и толерантност. Както сигурно се досещате, едно толкова малко дете има нужда от време, за да осъзнае, усвои и осмисли толкова разнообразни изживявания, събития и факти. Може би това Ви кара да си мислите, че дъщеря ми е „изоставаща ученичка“.
Аз, баща й и всичките й роднини сме я учели да смята и да познава числата, докато приготвя много на брой и различни видове сирена за състезанието в Купърс Хил. Като знаете всичко това, може би ще разберете защо тя усвоява бавно Вашите методи в класната стая. Моля Ви бъдете търпелив към нея! Ще й отнеме известно време да се адаптира към Вашата култура и да научи нови за нея неща.
Кристин не е „културно ощетена“, тя просто е „културно различна“.
Ако я попитате защо хората отглеждат бикове, тя вероятно няма да Ви каже, за да се организира корида с тях. Това е така, защото тя е научена, че животни като крави, бикове, теленца и други се отглеждат с много труд във ферми, като по този начин семействата се грижат за прехраната си.
Сигурно ще се съгласите с мен, че всички тези влияния я правят тиха и стеснителна в клас.
Докато Вие се опитвате да й предадете новите си методи, тя може би гледа замечтано през прозореца. Това е така, защото тя е научена да наблюдава промените в природата. За нея е наистина трудно да се пренесе в класната стая, докато листата се обагрят в ярки цветове, а птиците отлитат на юг. Тя инстинктивно знае, че по това време трябва да е във фермата на дядо си и баба си, за да помага с беритбата на плодове и зеленчуци. Сега тя се разкъсва между два свята – две различни културни системи.
И така, уважаеми Учителю, бих искала да Ви представя моята дъщеря Кристин Уудс, която в края на краищата не е „типично“ английско дете. Тя носи в себе си културата и мъдростта на много поколения и познанията на своите родители и роднини. Бих искала моето дете да успее в училището и в живота. Не бих искала тя да стане неудачник или самотен отшелник, а още по-малко да потъне в наркотици и алкохол, защото се чувства неприета или отпъдена. Искам дъщеря ми да се гордее със своето богато наследство и култура, както и да развие необходимите способности за двата свята, в които живеем.
За да постигна това имам нужда от Вашата помощ!
Това, което казвате и което правите в класната стая, това което преподавате и начинът, по който го преподавате, а също и това, което не казвате и не преподавате ще има огромно значение за потенциалния успех или неуспех на моята дъщеря.
Всичко, за което Ви моля, Уважаеми учителю, е да работите с мен, а не срещу мен, за да образоваме заедно моето дете по най-добрия начин.
Изготвил: Дияна Горанова

Няма коментари:

Публикуване на коментар